All for Joomla All for Webmasters

pasek-sp

Breadcrumbs

Wycieczka klasy IVa w Bieszczady

12 czerwca uczniowie klasy IVa wyjechali na czterodniową wycieczkę w Bieszczady. Po drodze zatrzymaliśmy się w jednym z najpiękniejszych miast w Polsce – Sandomierzu. Zobaczyliśmy najważniejsze zabytki tego miasta, przeszliśmy blisko półkilometrowym wąwozem Królowej Jadwigi, którego strome ściany dochodzą do dziesięciu metrów wysokości. Na koniec odwiedziliśmy zbrojownię rycerską, gdzie można było zobaczyć i przymierzyć zbroje rycerskie, wziąć do ręki miecz, kuszę czy halabardę.

Drugiego dnia szlak naszej wycieczki prowadził do Sanoka. Tam udaliśmy się do skansenu, gdzie mogliśmy zobaczyć chaty, kapliczki, cerkwie i budynki różnych grup etnicznych z regionu Bieszczad – Pogórzan, Dolinian, Łemków oraz Bojków. Tego dnia czekała nas jeszcze jedna wspaniała przygoda – pontonowy spływ rzeką San, rewelacyjny sposób na obcowanie z bieszczadzką przyrodą.

Kolejnego dnia deszczowa pogoda uniemożliwiła nam wyjście w góry, ale nie przeszkodziła, by zajrzeć do zagrody żubrów, zwiedzić Muzeum Przyrodnicze czy pospacerować po największym obiekcie hydrotechnicznym w Polsce, czyli po zaporze w Solinie.

Dni wycieczkowe minęły szybko i nastał czas powrotu do domu. Ale zdążyliśmy jeszcze pojechać do ośrodka Caritas w Myczkowcach i tam pójść do Ogrodu Biblijnego, Parku Miniatur oraz nakarmić zwierzęta w Mini Zoo. Niewątpliwym plusem tego wyjazdu była możliwość przebywania ze sobą i przeżycia wspólnie wielu miłych chwil.