ŚWIETLICA SZKOLNA
Nasi wychowawcy:
mgr Artur Franaszek
mgr Iwona Grzelak
Do naszej świetlicy zapraszamy od 12.50 do 16.30. Aby zapisać dziecko należy wypełnić Kartę Zgłoszenia Dziecka do Świetlicy i złożyć ją w sekretariacie szkoły podstawowej.
Celem działalności naszej świetlicy jest przede wszystkim zapewnienie opieki uczniom po zajęciach lekcyjnych w bezpiecznym i miłym otoczeniu, stworzenie warunków do wypoczynku, zjedzenia posiłku i odrobienia prac domowych. Świetlica spełniając swą funkcję opiekuńczą stara się rozwijać umiejętności i uzdolnienia dzieci, wyzwalać ekspresję twórczą i kształtować sprawność ruchową. Staramy się ,aby nasze zajęcia uczyły dzieci współdziałania w grupie i kształtowały umiejętność komunikowania się.
Bazę lokalową świetlicy stanowią trzy sale dostosowane do potrzeb dzieci. W salach znajdują się zabawki, puzzle, duży wybór gier stolikowych. Posiadamy telewizory, odtwarzacze DVD. Korzystamy z boiska i placu zabaw (skate-park), sali gimnastycznej, sali rekreacyjnej, sali informatycznej.
W ramach zajęć świetlicowych odbywają się:
- Zajęcia muzyczne
- Zajęcia plastyczne, techniczne
- Gry i zabawy ruchowe
- Zajęcia integrujące grupę
- Zajęcia dydaktyczne podnoszące i usprawniające możliwości intelektualne
- Zajęcia komputerowe
- Zajęcia czytelnicze
PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
GODZINNY ROZKŁAD DNIA
12.50-13.00 Schodzenie się dzieci. Gry i zabawy w kącikach zainteresowań. Czytanie czasopism lub lektur własnych.
13.00-13.45 Sprawdzanie i uzupełnianie braków pracy domowej. Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów: zajęcia z dziećmi mającymi trudności w nauce.
13.45 -14.10 Gry stolikowe. Zabawy swobodne. Słuchanie piosenek lub muzyki poważnej dla dzieci. Rozmowy swobodne z dziećmi na różne tematy.
14.10- 15.30 Zajęcia programowe prowadzone przez wychowawców zgodnie z miesięcznym planem pracy: Zajęcia plastyczno - techniczne rozwijające zainteresowania i zdolności plastyczne. Zajęcia muzyczno - relaksacyjne rozwijające zainteresowania muzyczne, nabywanie umiejętności słuchania muzyki poważnej i relaksacyjnej, rozwijanie małej i dużej motoryki poprzez zabawy przy muzyce, wprowadzenie elementów pantomimy itp. Zabawy integracyjne kształtujące umiejętność współpracy w grupie. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy sportowe na powietrzu lub w sali gimnastycznej rozwijające zainteresowania sportowe. Zabawy z wykorzystaniem np.: piłek, skakanek, woreczków. Różne formy pracy z tekstem kształcą umiejętność słuchania, opowiadania, wczuwania się w różne role, inscenizowania, ćwiczenie i rozwijanie pamięci, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie wyobraźni. Rozwiązywanie konkursów, quizów, zagadek, rebusów itp.
15.20- 16.00 Gry stolikowe. Zabawy swobodne. Słuchanie piosenek lub muzyki poważnej dla dzieci. Rozmowy swobodne z dziećmi na różne tematy. Wideoteka młodego człowieka – projekcja bajek i filmów. (grupa łączona).
16.00- 16.30 Zabawy swobodne. Relaks przy muzyce, odpoczynek, porządkowanie sali, rozchodzenie się do domów.